2002 yılından buyana kesintisiz hizmet

Üye olun yazmaya başlayın ve Çankırı'nın geleceğine siz yön verin. Çankırı Araştırmaları Sitesi [www.cansaati.org]

Forum Anasayfası Forum Anasayfası » Haberler/Etkinlikler » Çankırı Haberleri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - ÇANKIRI'DAN RAHMİ KOÇ MÜZESİ'NE
  Yardım Yardım  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Yeni Sayfa 1

Güncel Sitemiz için tıklayınız.

Çankırı Araştırmaları Sitesi Ağustos 2013 3 ncü dönem sitesi

2002 yılından bu güne kesintisiz hizmet veren sitemizin binlerce yazı ve görselin bulunduğu arşivleri

2000-2005 I. Arşiv       2006-2013 II. Arşiv

 


Kilitli ForumÇANKIRI'DAN RAHMİ KOÇ MÜZESİ'NE

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Hakkı Duran Açılır Kutu Gör
Köşe Yazarı
Köşe Yazarı
Simge

Kayıt Tarihi: 30.12.2005
Status: Aktif Değil
Points: 947
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Hakkı Duran Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: ÇANKIRI'DAN RAHMİ KOÇ MÜZESİ'NE
    Gönderim Zamanı: 13.06.2013 Saat 13:44

       ÇANKIRI’DAN RAHMİ KOÇ MÜZESİ’NE


     12 Haziran 2013 tarihinde haberci18.com adlı haber sitesinde Mustafa ÇELİK imzası ile alttaki haber yayınlandı:



"Çankırı Gar'ından Tıra Yüklenerek İstanbul'a Gönderildi

       Emekli lokomotif teknisyeni Hüseyin Ustaoğlu da lokomotifin 1931'de üretildiğine işaret ederek, "Bu lokomotif son tamirini 1953 yılında görmüş." dedi

            Atıl Durumdaki Buharlı Lokomotif Müzede Sergilenecek

     Çankırı'da yaklaşık 40 yıldır kullanılmayan ve 1931'de üretilen buharlı lokomotif, Rahmi Koç Müzesinde sergilenmek üzere İstanbul'a götürüldü.

      Rahmi Koç Müze Atölyeleri Müdürü İlhan Akidil, yaptığı açıklamada, benzer lokomotiflerinin sayısının çok azaldığını, bunları koruyarak genç nesillere göstermek istediklerini söyledi.

       Lokomotifin çalıştığı dönemde ne işe yaradığını detaylı bir şekilde anlatarak müzede sergileyeceklerini ifade eden Akidil, "Lokomotifi atıl durumdan kurtararak gençlerin geçmişi daha iyi anlamalarını sağlayacağız. Gerekli çalışmaların ardından 2 yıl içerisinde lokomotifi sergilemeyi planlıyoruz" dedi.

       Akidil, Türkiye genelinden 3 buharlı makine daha aldıklarını, müzeye herkesi beklediklerini kaydetti.

        Emekli lokomotif teknisyeni Hüseyin Ustaoğlu da lokomotifin 1931'de üretildiğine işaret ederek, "Bu lokomotif son tamirini 1953 yılında görmüş. Yaklaşık 40 yıldır da Çankırı'daki bir atölye deposunda atıl vaziyette duruyordu" ifadesini kullandı.

         Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarında 1931-1973 yıllarında hizmet vermesinin ardından kuruma ait bir depoya konulan buharlı lokomotif, Çankırı Garı'ndan tıra yüklenerek İstanbul'a gönderildi."

 http://www.haberci18.com/haber_detay.asp?haberID=2009


          Bu haber, daha önce bu sitede yayınlanan:


                    VEHBİ KOÇ ve ÇANKIRI 


http://www.cansaati.org/topluluk/forum_posts.asp?TID=3022&title=vehb%DD-ko-ve-ankiri


başlıklı makale ile birlikte okununca daha anlamlı hale gelecektir.




Düzenleyen Hakkı Duran - 13.06.2013 Saat 13:46
Hakkı DURAN
Yukarı Dön
Hakkı Duran Açılır Kutu Gör
Köşe Yazarı
Köşe Yazarı
Simge

Kayıt Tarihi: 30.12.2005
Status: Aktif Değil
Points: 947
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Hakkı Duran Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20.06.2013 Saat 23:04

                     

                   KOÇ AİLESİNİN ÇANKIRI GÜNLERİ

     Vehbi Koç’un  bizzat kaleme aldığı hâtırâlarına göre, Millî Mücâdele’nin devam ettiği 1921 yılının son çeyreğinde KOÇ ailesi Çankırı’ya gelmiştir. İşte merhum Vehbi Koç'un anlatımı ile o günler:

         “…Mütareke devrinde İzmir’e çıkan Yunanlılar yavaş yavaş Anadolu’yu işgale başlamış, Eskişehir’i geçmişler, Polatlı yakınlarına gelmişlerdi. Bu cephede 22 gün süren Haymana(Sakarya) Meydan savaşı başlamıştı. Ankara’da top sesleri işitiliyordu. Hükûmet merkezi Kayseri’ye taşınmaya başladı. Ankara halkı korku ve ümitsizlik içindeydi, kimse ne yapacağını bilmiyordu, herkes şaşkın haldeydi. Hali vakti yerinde olanlar Doğu’ya doğru, çeşitli yerlere göç ediyordu. Babam düşünmüş, taşınmış; vaktiyle dedemin yanında okuyan, babamla arkadaş olan Çankırı’lı İsmail Rahmi Koçhisarlı ile iyi tanıştığından, bizim de Çankırı’ya gitmemize karar vermiş…”


         “….Yorgun ve moralimiz bozuk bir halde geceyi tanıdık Kalecik’lilerin evlerinde geçirdikten sonra, ertesi gün gece yarısına doğru Çankırı’ya vardık. Orada bir han odasında geceledik. Sonradan İsmail Rahmi Efendi ve babam bir ev bulmuşlar, o eve taşındık. Biz Çankırı’ya vardıktan 18 gün sonra düşmanın geri çekildiğine dair haberler  gelmeye başladı…..”

                                   

        “…Babam Ankara’ya döndü, mağazamız açıldı, biz üç ay daha Çankırı’da kaldık.Bu sürede boş durmadım. Çankırı piyasasını inceledim. Çankırı’da hırdavat işi ile meşgul olan Poşyan’lardan kâğıt, zarf ve diğer hırdavat eşyası alarak Ankara’ya göndermeğe başladım. Ankara’nın neye ihtiyacı olduğunu hep soruyor, o mal Çankırı’da varsa hemen gönderiyordum…..[1]

______________________________________________________________________

[1] Vehbi KOÇ, Hayat Hikayem, İstanbul-1983.

 


 


 


 



Düzenleyen Hakkı Duran - 20.06.2013 Saat 23:08
Hakkı DURAN
Yukarı Dön
onurordek Açılır Kutu Gör
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 20.08.2011
Şehir: Çankırı
Status: Aktif Değil
Points: 2
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı onurordek Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23.06.2013 Saat 21:33
Bu konuda Metin ağabey'in http://www.cankiripostasi.com'da ki yazısına da göz atmak lazım.

Çankırıdan Rahmi Koç Müzesine götürülen lokomotif

Geçen hafta Anadolu Ajansı’nın servis ettiği bir haber üzerine, çok sayıda telefonla arayan ve mail atan hemşerimiz oldu.

Haber benim de dikkatimi çekti ve konuyla ilgili olarak İstanbul Rahmi Koç Müzesi yetkilisini aradım.

…

Önce haberi okumayanlar için, köşemizde paylaşalım:

Atıl Durumdaki Buharlı Lokomotif Müzede Sergilenecek

Çankırı'da yaklaşık 40 yıldır kullanılmayan buharlı lokomotif, Rahmi Koç Müzesinde sergilenmek üzere İstanbul'a gönderildi.

Çankırı'da yaklaşık 40 yıldır kullanılmayan ve 1931'de üretilen buharlı lokomotif, Rahmi Koç Müzesinde sergilenmek üzere İstanbul'a götürüldü.

Rahmi Koç Müze Atölyeleri Müdürü İlhan Akidil, AA muhabirine yaptığı açıklamada, benzer lokomotiflerinin sayısının çok azaldığını, bunları koruyarak genç nesillere göstermek istediklerini söyledi.

Lokomotifin çalıştığı dönemde ne işe yaradığını detaylı bir şekilde anlatarak müzede sergileyeceklerini ifade eden Akidil, "Lokomotifi atıl durumdan kurtararak gençlerin geçmişi daha iyi anlamalarını sağlayacağız. Gerekli çalışmaların ardından 2 yıl içerisinde lokomotifi sergilemeyi planlıyoruz" dedi.

Akidil, Türkiye genelinden 3 buharlı makine daha aldıklarını, müzeye herkesi beklediklerini kaydetti.

Emekli lokomotif teknisyeni Hüseyin Ustaoğlu da lokomotifin 1931'de üretildiğine işaret ederek, "Bu lokomotif son tamirini 1953 yılında görmüş. Yaklaşık 40 yıldır da Çankırı'daki bir atölye deposunda atıl vaziyette duruyordu" ifadesini kullandı.

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarında 1931-1973 yıllarında hizmet vermesinin ardından kuruma ait bir depoya konulan buharlı lokomotif, Çankırı Garı'ndan tıra yüklenerek İstanbul'a gönderildi.

 

Haberin için de hem “gönderildi” hem de “götürüldü” sözcükleri geçiyordu.

Söz konusu lokomotifin Çankırı’dan neden ve nasıl gönderildiğini ya da götürüldüğünü sormuştu Çankırılılar.

Ben de bu soruyu Rahmi M. Koç Müzesi Koleksiyon Sorumlusu Yeşim Anadol Zengin Hanımefendiye yönelttim.

Cevabi maili şöyle:

Metin Bey,

İstemiş olduğunuz bilgiler aşağıdadır. Saygılarımla,

Yeşim Anadol Zengin

 
 
Rahmi M. Koç Müzesinin konuyla ilgili açıklaması:

Hizmet dışı kalmış ve hurdaya ayrılmış lokomotif TCDD’den kira karşılığı alınıyor.

Mülkiyet devlete ait olarak kalıyor.

Lokomotifler terk edildikleri yerlerden vinçlerle alınıyor.

Özel tırlara yüklenerek İstanbul’a getiriliyor.

Büyük masraflar harcanarak büyük emekler verilerek restore ediliyor.

Sergilenebilir hale getiriliyor ve sonra müzede ziyaretçiler için sergileniyor.

Yok olmakta olan bu eserler bu şekilde milli kültür mirasımıza kazandırılıyor.

                                                …

İstanbul’dan kalkıp gelip Çankırı’daki lokomotifi yüklenip götürmek, benimde garibime gitmişti…

Öyle ya, Çankırı’da kurulacak bir Açık Hava Müzesinde sergilenebilecek bir lokomotif kuş olup İstanbul’a uçuruluyordu.

Üstelik Çankırı’yı tanıtacağız diye İstanbul’a, Ankara’ya gidip organizasyonlar yapılırken; Çankırı’da mevcut tarihi misyonu olan bir trene neden sahip çıkılmıyordu?

Verilen kısa cevapla mesele anlaşıldı.

Rahmi Koç, "müzesi için kiraladığı treni" alıp götürdü.

Adı kiralama olsa da, giden daha geri gelmez.

Birileri uyudukça daha çooook giden olur ve Çankırı'da yerinde saymaya devam eder...

Ne diyelim?

Koç’um benim

Tükkan senin.


http://www.cankiripostasi.com/haberdetay.asp?ID=459

Eldivan'ın kirazı
Dosta gider birazı. .
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
  Share Topic   

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.16
Copyright ©2001-2013 Web Wiz Ltd.
Yeni Sayfa 1

Güncel Sitemiz için tıklayınız.

Çankırı Araştırmaları Sitesi Ağustos 2013 3 ncü dönem sitesi

2002 yılından bu güne kesintisiz hizmet veren sitemizin binlerce yazı ve görselin bulunduğu arşivleri

2000-2005 I. Arşiv       2006-2013 II. Arşiv

 

Popup Örnek